2011-08-18

Torsdag - det nya fredag

Japp, numera jobbar Michael till 18 på kvällarna och är ledig fredagar - så idag firar vi helg. Eller ja, firar och firar förresten.. Michael och Alma somnade i soffan runt åtta och nu är det bara jag som är vaken.

Dagen idag har för övrigt varit ovanligt seg trots ganska maffigt koffeinintag.. Sov apkasst inatt. Som tur var var båda tjejerna nästan lika trötta och sov SAMTIDIGT en stund mitt på dagen. Halleluja det finns en gud ändå. Men då kunde jag inte somna - just pga koffeinintaget då. Owell, blundade en stund iaf.

Blev med andra ord en vilodag idag, ingen löpning alls. Var ute med Charlie en sväng igår kväll, men förutsättningarna var usla. Trött, träningsvärk och noll syre i luften. Blev iaf 2,5 km på runt 17 min. Owell, good enough. (även om hunden i fråga har rätt kass kondis, får man nog påpeka. Kan iaf skylla på honom när vi inte orkar längre.. hehe) Blir nya tag imorrn istället!

Ikväll passade jag och Alice på att smita ut på lite lek medan dom andra sov i soffan. Gungar, cyklat, gått hinderbanor, klättrat och åkt rutschkana. (jag är glad att jag inte fastnade i elefantmagen jag)
Skönt att kunna ägna sig helt åt bara Alice och inte hela tiden behöva ha koll på en gullig liten bebis också!

Nu ska jag slå mig ner i soffan en stund!
Nana sweet!

Inga kommentarer: