2012-06-09

Ettåringar

"Min dotter är den största anledningen till att jag inte tar livet av mig och det är sjukt. Det vore mycket rimligare om jag sa tvärtom. Alla som har en ettåring hemma vet vad jag snackar om. Man vill kasta dom från balkongen och hoppa efter själv. Hela tiden. Men man får ju inte säga det. Först börjar ju folk att ljuga innan - Åh, vad härligt det är! - Ja, åh vad härligt det är, det ser verkligen ut så på dom svarta ringarna under dina ögon.. och jag skulle också gärna kasta bort hela mitt liv och byta det mot att sitta och prata bajs med andra småbarnsföräldrar. Alla föräldrar hatar det där, inte hela tiden, men tillräckligt ofta. Man måste bara få in dom i ett hörn på en fest för att dom ska erkänna det och dom måste vara rätt fulla också, men dom kommer att erkänna det förr eller senare. Däremot kommer alla föräldrar också säga till en, om man säger att det är så jobbigt, att det blir bättre. Och jag trodde att dom ljög. Men ni kan lita på mig när jag säger att det blir bättre."

/M. Betnér



Inga kommentarer: