2012-11-19

I måndagens tecken

Jaa, vad säger man? Skönt att måndagen snart är slut..
Inatt sov Alma på Alices rum, eftersom vi håller på att flytta Almas rum till kontoret. Det gick sådär. Klockan 03 kom BÅDA tjejerna in till mig och började busa. Klockan 06 gav jag upp. Då hade jag sovit 3 timmar. Klockan 9 släpptes dagens tenta i Löneredovisning. Kände mig sådär taggad måste jag erkänna.
Men trots sjuklig trötthet var jag nöjd med tentan redan två timmar innan deadline. Alltid något. Fast jag undrar om min snabbhet där berodde på att jag är supersmart eller om jag bara missförstått hela tentan..? Återstår att se. ;)

Försäkringskassan skulle ha hört av sig idag och lämna besked, men tror ni att dom gjort det? Neej. Tror ni att dom går att få tag på när man ringer? Neej. Så jag måste leva med denna totalångest ett dygn till? Yees.
Det kallas tortyr. Just saying. Men hoppet är det sista som lämnar människan, right? Så vi håller fortfarande tummarna för att vi ska slippa strida ännu mer. Jag har bättre saker att lägga min energi på.

Hade Anna, Linus, Jonathan och lilla Johannes här på kvällsfika - myspys! Skönt med fina vänner! <3
Imorgon ska tjejerna till förskolan och jag ska försöka göra klart Almas nya rum. Sen kommer mor på lite middag. Och förhoppningsvis ett bra besked från Fk då.

Nu - ett glas vitt för att fira att tentan är gjord och lite tvmys.

Inga kommentarer: